Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Var nära på...

Av carrolina84 - 1 maj 2012 09:20

  Att inte komma till jobbet igår. Kändes så iaf, med tanke på vilket folk det finns på vägarna ibland..   


Jag åkte till jobbet igår som vanligt, inget konstigt med det liksom. Sen den vägen jag åker på finns det en jobbig kurva, den är jobbig pga att den har så lång och segdragen kurva och bilister gillar att köra om i den kurvan, fast man inte har så jätte bra skymt. (Ska återgå till gårdagen) Nästan i mitten i den kurvan så hamna jag bakom en traktor (sånt man får räkna med på dessa vägar och dessa tider) Men så vet jag att jag själv tänkte tanken "att jag kör om" Men jag gjorde aldrig det, för jag såg två bilar komma. Så det slutade med att jag höll mig kvar bakom traktorn pga att jag inte kunde se bra hur det såg ut längre fram. Sen av reflex så kollade jag i bakspegeln, där såg jag en vit kombi bil komma i hög fart och jag hade tyckte att jag hade skymtat framför traktorn att jag tyckte jag såg en bil komma mötandes. Tänkte för mig själv "hoppas den där bilen bakom mig saktar ner". Men gjorde den det!?! Nej!! Den kom i väldigt hög hastigget och körde om både mig och traktorn, och jag körde i ca 40km/h, kanske.. Och så såg man den mötandes bil lyktor, så då hann man att tänka många gånger på vad som skulle kunna hända osv. Efter att den vita bilen hade kommit framför traktorn, så vet jag att jag tänkte "mötande bilen måste ha sett den vita bilen och saktat ner, för hade den kört 80km/h eller fortare så måste det ha hänt en olycka."  Jag körde inte om den där traktorn förräns jag såg raksträkan och det var grönt från bilister :) När jag hade kommit förbi traktorn så såg jag knappt den vita bilen, så den måste ha haft en väldigt hög fart.

Visst nu kanske det finns någon som tänker "Du tänkte ju själv köra om i kurvan" Visst, det kan jag erkänna att jag hade TANKEN på, men jag gjorde ALDRIG det! 


Var Valborgsmassoafton, det var säkert ingen som missa det. Vet inte varför, men det kändes inte direkt som en Valborg igår.

Jobbade igår, var kul folk på jobbet så tiden gick lite små snabbt :) Sen träffa man en av alla kusiner man har, det var roligt, för vi har inte setts på ett par månader :)


Idag är det Tisdag och röd dag.. Solen skiner och små blåser lite, men verkar ändå vara rätt gött ute. Klarblå himmel!

Innan det är dags att göra mat, göra sig i ordning för jobbet, så funderar jag på att gå ut en sväng.

Känner lite för att åka på Marknaden som är i Mariestad idag, men känns som det blir stressigt så hoppar nog det :/

Fast som sagt, kul hade det varit :) Jaja, klockan är bara tjugo i tio så man hinner tänka många gånger på hur man ska göra :)


Nää.. Nu ska jag försöka göra något vettigt som typ bädda och diska till att börja med iaf. Sen ska jag ta mig utanför dörren.


Ha en Toppen Dag i Solen!   

Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carrolina84 - 13 november 2016 21:38

För ett år sedan, den här dagen...... Vaknade man upp i en säng hos syrran i Timmersdala. Hade sovit några timmar, inte direkt sammanhängande som jag minns men några få timmar blev det iallafall.. Eftersom det inte alls var planerat för fem öre att s...

Av carrolina84 - 12 november 2016 22:45

Blickar tillbaka ett år.. Den här morgonen var allt annat än rolig och sådan morgon hade jag inte sett fram emot för fem öre..     Hade gullungen som då var 3år hos mig, han hade inte sovit över på länge och jag hade inte träffat honom allt för m...

Av carrolina84 - 12 maj 2016 22:30

Går fort, nästan lite väl fort när man grubblar efter.. Fast det är ju så.. Blickar man bakåt, så känns det som allt hände förra veckan, blickar man framåt så känns  det som en evighet fram tills dess..    På dagen för ett halvårs sedan, hade jag...

Av carrolina84 - 4 februari 2016 20:40

Är inte riktigt lika nöjd med den här veckan, som jag var över förra veckan :-( Förra veckan kände jag mig nöjd över att jag lyckades undvika sötsaker till kaffet och övrigt och försöka att inte äta efter ett visst klockslag. Ställde mig på vågen t...

Av carrolina84 - 1 februari 2016 20:15

 Ska tas :-)   Låter lite värre med "nya beslut" än vad det egentligen är. Är som sagt inte så drastigt som det låter :-) Har bott i den omgjorda lägenheten i en vecka nu, måla färg- och lim doften försvinner mer och mer. Blev otroligt nöjd med r...

Ovido - Quiz & Flashcards