Alla inlägg under mars 2012

Av carrolina84 - 24 mars 2012 22:49


Hade inte tänkt att sitta här nu ikväll egentligen, för jag har inte så mycket att skriva..
Eller förresten, det har jag väl om jag vill skriva ner det mesta som händer runt omkring mig plus alla tankar i huvudet, men det tänker jag inte göra. EN dag så kanske jag gör det, men just nu så tänker jag verkligen inte göra det.


På sätt och viss så är klockan mycket, fast samtidigt inte. Tänker man på "vinter tid" sätt, så är ju klockan "bara" tio i elva, men tänker man däremot på "Sommar tid" sätt, då blir klockan genast tio i tolv istället. Och då blir jag nästan trött av bara tanken på vad klockan är.


Nää.. Känner att jag är för tankspridd för att sitta här egentligen, så jag ska nog försöka gå och sova några timmar.

Hur det nu ska gå? Men men, får nog titta några avsnitt av Andra Avenyn, så kommer jag nog lyckas somna snart. Hoppas jag iallafall :) 


Godnatt, sov så gott och dröm sött!

/Kram


Av carrolina84 - 8 mars 2012 10:42


Var en trevlig helg :)
Ställde klockan på fredag morgon, för jag ville ha gjort en hel del innan eftermiddagen. Tänkte jag skulle ha städat lite och så, men det blev inte av. Jag slängde ihop en Tosca kaka istället :)
Sen på eftermiddagen var jag och Gullungen i Mariestad. När vi kom hem ifrån Mariestad, så konstaterade jag att hon och jag är lite "farliga" när vi går i affärer. Vad jag syftade på, det var att vi var länge i stan. Vi var där vid två tiden och va hemma mellan fem och halv sex på kvällen. Vet att vi hade inga direkta tider att passa, så vi kunde gå lugnt i affärer och ta tid på oss. Vi var inne på Karlsson´s, köpte inget till mig. Utan det blev lite köpt åt mamma istället. Vi var även på Ö&B, lite i centrum och hamnen en liten stund. Vi hade nog kunnat varit längre i hamnen, om det inte hade varit så kalla vindar. Men den trippen ska väl snart göras om, om jag känner den där lilla ungen rätt :) Sen på kvällen, när gullungen hade åkt hem så började jag packa inför Stockholm. Packade så mycket som möjligt på fredag kväll, så jag inte behövde tänka eller stressa med det på lördag morgon.

Var lite små grejer som packades ner på lördag morgon, det var saker som inte kunde packas ner innan.

Gick upp vid sju tiden på morgonen, gjorde mig i ordning, åt frukost, packade och grejade med det sista innan chefen och hennes skjuts skulle komma och hämta mig. Dom kom vid nio tiden, åkte in mot Skövde. Väntade några minuter på stationen. Tåg resan gick fortare än vad man trodde, men kul hade vi på tåget :)
Väl framme i Stockholm, så sprang vi på dom ifrån Nyköping först. Sen skulle vi försöka leta rätt på den högste chefen inne på Centralstationen. Det var inte det lättaste precis, eftersom den högste chefen är ifrån Sthlm så hittar han mycket bättre. Men efter lite velande så hitta vi honom, eller kan man säga att han hitta oss? Jaja. men hur som helst. Efter vi hade mött honom så skulle han visa oss en affär utanför stan, eller hur ska man säga när det gäller Sthlm? Hur som helst.. Efter han hade visat oss runt lite där, så skulle vi käka inkluisive ha ett Lunchmöte, det blev på Vapino, var ett helt okej ställe. Där blev vi sittandes ett tag, timmarna började rulla iväg, så vi begav oss till hotellet, medans min chef och högste chefen skulle prata, så sprang jag upp på rummet och gjorde mig i ordning för kvällen. Sen skulle vi möta alla dom andra som skulle vara med på kvällen, på ett ställe. Där blev vi sittandes i någon timme, sen gick vi vidare till Wallmans/Golden Hits. Det stället var faktiskt bättre än vad man hade förväntat sig. Blev förrätt, varmrätt och efterrätt. Åt inget av förrätten, för det var en soppa (är inte så förtjust i soppor).

Åt lite av varmrätten, den rätten jag åt hette "Style", sen efterrätten åt jag lite av, orkade inte så mycket av den, men det var något med choklad och grejer. Efter showen så kan man säga att den våningen förvändlades till en nattklubb. Gick man upp en trappa, så var det ren schlager där, gick man upp ytterligare en trappa så var det rock. Det var tre våningar, med blandade musikstilar :)
På söndagen, efter frukosten och man hade plockat ihop alla grejer, så gick vi mot Centralstationen, tåget vi skulle ha åkt med egentligen skulle ha gått vid tre tiden. Men jag och chefen prata lite och kom fram till att vi ändrar tågtiden om det går, så vi åkte med ett tåg som skulle ha åkt ifrån Stockholm 12:10, men det tåget var försenat. Fick vänta i 30-45minuter innan det kunde åka. Fick reda på varför, det var pga att dom skulle sätta ihop två tåg till ett tåg, men det bara krångla så tillslut blev det två tåg iaf.
När man väl kom hem, så ringde jag syrran och berättade att jag var hemma och så packade jag upp min väska. Det var väldigt skönt att få det gjort. Efter att man varit hemma några timmar, så kom syrran med deras vovve.
Var hundvakt tills på måndag eftermiddag. :)


Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards