Alla inlägg under februari 2012

Av carrolina84 - 22 februari 2012 22:45

Lill-lördag..

Skulle ha gett mig ut på en promenad på förmiddagen, men det var så tråkigt väder så kände inte riktigt för det. Var skillnad igår, när solen sken och det var Toppen väder. Då ville man inget heller än ut. Idag ville man vara inne, för det var typ rena höst vädret ute :( Regn och blåst. Inget kul alls.
Åkte en sväng till föräldrarna innan jobbet, för jag ville få lite smakprov av min mor angående lite kläder jag tänkte ha på lördag kväll och hon tyckte det var snyggt. Så det får bli dom kläderna, som jag hade på dopet i maj-11. Dock inte riktigt allt som jag hade. För då hade jag leggings, kjol, linne och tunika, men nu på lördag ska jag ha Jeggings, linne och en tunika :) Det var min systerdotter som tipsa mig om att ha det. Så testade det, och så fick det bli!

Hade velat köpa nått nytt till helgen, men känner att jag har varken råd eller behov av nya kläder. Fast det är alltid kul med nya kläder iof, så det får bli nått nytt till sommaren istället :)
Nä, men det jag ska göra i helgen. Det är att följa med chefen till Stockholm och träffa högsta chefen och ett antal personer till. Kommer säkert bli jätte kul och trevligt, kan blogga av mig lite om det efter helgen :) 

Nä.. Men åter till dagen kanske :) Drack även lite kaffe hos föräldrarna, sen åkte jag till jobbet. Gick bra att jobba ikväll, tiden gick fort. Förutom den sista timmen, för den var seg. Till slut, slutade jag och kunde åka hem. Åkte förbi min brorsdotter lite snabbt. Fått i mig lite kvällsmat och sminket är bort tvättat.
Borde borsta tänderna och sen gå och lägga mig. Klockan är snart elva, så borde inte sitta här egentligen. Men är man pigg och känner att man inte kan somna. Så är det svårt. Men eftersom det finns en dag imorgon med, så borde jag verkligen gå och sova, så man orkar med den dagen och resterande dagar.

Har lite planerat varje dag känns det som och då inte bara av denna vecka som är kvar. Utan även lite dagar nästa vecka. Inte en lugnt stund förräns någon dag nästa vecka och vad det är för dag. Det vet jag då :)


Nä.. Dags att sätta fart tror jag, innan klockan springer iväg alldeles för mycket.


 Godnatt, sov så gott  allihopa! :)     

Av carrolina84 - 21 februari 2012 09:15

..Är inte så förtjust i semlor, men det finns annat gott man kan köpa på fiket    Om jag inte hinner ångra mig innan jag kommer till fiket, så funderar jag på att köpa mig en chokladboll och till föräldrarna får det nog bli en semla. Tror dom vill ha det iaf :-) Samtidigt så funderar jag på att ringa till dom för att dubbelkolla så att säga, så man köper rätt. Men samtidigt så vill jag inte riktigt det, för jag känner för att överraska dom lite. Innan det blir en tur till fiket, så får det bli först att ta tag i räkningarna, så dom kommer iväg och sen en promenad. Kan avsluta promenaden med att gå in på fiket och köpa med mig nått gott, så gör jag!   


Igår var jag uppe redan vid halv sju, eller rättare sagt.. Klockan ringde då, men jag gick inte upp förräns närmare sju. Tvättdag! Var länge sen jag hade tre maskiner att köra. Hade nog bara blivit två om jag hade velat det, menn ville inte slänga in för mycket i maskinen, så hellre fick det bli en tredje maskin och jag vet att allt blir rent än att det inte blir det. Skulle ha gått ut på en promenad igår, men det blev inte av. Hade en lugn förmiddag hemma istället, var inte helt fel det heller.


Får nog ta tag i räkningarna, så dom blir klara någon gång!


Ha en bra dag i solen!   

Av carrolina84 - 16 februari 2012 23:00

..på, om man ska gå och diska eller hoppa över det och ta det imorgon. Jobbigt beslut att ta, eller nej det är det egentligen inte, men har skjutit på det sen igår, dock så har det inte blivit så jätte mycket mera disk sen igår. Bara en mugg ifrån imorses och sen en ikväll, så det är väl som sagt inte så jätte mycket. Men oavsett om det är mycket disk eller lite disk, så är det skönt att få det gjort. Så slipper man tänka på det mera.

Idag gick jag hemifrån så fort jag hade ätit frukost nästan eller det kändes som att man gjorde det. Det var pga att jag visste att jag hade saker att göra, men inget jag kände för att ta tag i. Så jag gick en liten promenad och avslutade med ett kaffestopp :) Nu vet jag dock vad jag måste göra i morgon och det är att ta tag i det jag inte kände för att göra idag. Det jag har framför mig imorgon det är att damma, dammsuga och torka golvet. Får se om jag gör det där sista, beror på vilket humör man är på när jag vaknar imorgonbitti. Kan tillägga en sak, det jag har att göra imorgon. Det har jag skjutit upp framför mig hela denna vecka och imorgon känns det som att jag måste göra det, eller måste och måste. Jag vill göra det helt enkelt, så det blir gjort!Går jag upp tidigt och börjar, så jag blir klar tidigt då kan jag gå iväg och dricka kaffe, vilket redan är bestämt att jag ska göra :)


Näpp, om man skulle ta tag i saker och ting kanske..
Diska och sen ta bort sminket, så man kan gå och lägga sig.


Godnatt, sov så gott & dröm sött!



Av carrolina84 - 14 februari 2012 09:45

Förmiddag eller är det fortfarande morgon? Äsch, jag säger förmiddag, det känns så iaf :)


Vad ska man skriva för kul idag då.. När det är Alla Hjärtans Dag osv..

Vad det är för dag, det bryr jag mig inte så mycket om.

Det är Tisdag, en helt vanlig dag i veckan.


Hade en bra helg, i söndags eftermiddag tillbringade jag med Gullungen. Plus att jag slingade håret.
Efter mycket spring i affärerna efter det märket jag ville ha, så fick jag bara ge upp i fredags. När jag var på Maxi i Skövde. Frågade jag en i personalen efter det märket, jag var ute efter. Men då har det utgått. Det är inte Ica som valt att sluta med det, utan det är själva märket som ska sluta tillverka det. Attans, tänkte jag. Jag som trivdes så bra med det. Så det var bara att ge sig in i "blonderings djungeln" på nytt och leta efter ett nytt märke. Så köpte ett, testade det och gjorde det i söndags som sagt, och är nog nöjd. Det känns så iaf.


Igår, måndag var jag uppe med tuppen. Började tvätta klockan sju, var klar med all tvätt vid nio tiden, sen skulle det bara hänga i torkskåpet/torktumlaren, så var klar med allt vid elva tiden. Tog hand om tvätten, sen gjorde jag mig i ordning, sen fixa nått att äta. Sen var det bara att bege sig till jobbet. Vilket var lugn arbetsdag.


Dagens frukost är redan fixad, så sitter och dricker lite te, men ska snart göra mig i ordning för att gå iväg och dricka lite kaffe :)


Dags att sätta fart känner jag, så jag inte kommer för sent :)


Ha en Toppen dag, allihopa!

Av carrolina84 - 6 februari 2012 11:45

Och måndag igen..

Var nog trött idag ,för jag vakna inte förräns vid halv tio imorses/förmiddag. Har jobbat i helgen och klockan ringde vid sju tiden både lördag och söndag, var länge sen den ringde så tidigt en helg. Jobbhelgen har varit helt okej, fast det har varit för jädra kallt att jobba bara. Vet dock inte riktigt hur kallt vi hade, men det kändes inte direkt varmt. Som tur var så kunde man springa in och diska emellanåt och det var väl typ helgens höjdpunkt på jobbet. Hur man nu kan tycka det är en höjdpunkt iof. men när man fryser och det är varmt där inne, då går man gärna och diskar :) Tänkte jag skulle ta med en termometer om jag vågar till jobbet i veckan, för att se hur många grader vi har. Fast har inte bestämt mig än hur jag ska göra, utan får se.


Har läst igenom mitt föregående inlägg, som jag skrev i fredags. Var bara två saker som jag inte var riktigt nöjd med i det inlägget, nöjd var jag väl på sätt och viss, men tyckte det blev lite dum formulering på det bara.
Det var när jag hade skrivit att "jag inte ångrar mig att jag gick till vardagsrummet" Nu blev det inte direkt så som i inlägget, men kommer inte riktigt ihåg just nu hur den exakta meningen var. Men iaf.. Det jag menade var att om jag hade vetat om vem det var på balkongen, så hade jag gått in i vardagsrummet och tittat/öppnat balkongdörren.

Var nått mer jag tänkte på, som jag skulle skriva om det inlägget. Men men, det har gått ur mitt minne för tillfället så det var säkert inget viktigt. Kommer jag på det, så får jag skriva ner det, så jag kan skriva det här :)


Nää.. Men här går inte sitta och sega till, får försöka ta tag i måndagen nu känner jag.
Fast har varit lite duktig hittills om jag får säga så :) Har dammsugat hela lägenheten, torkat golv plus tagit bort ljusslingan på balkongen. Trots man vaknade sent idag så har man inte direkt legat på latsidan :)


Nu blir det att gör sig i ordning, sen fixa mat, sen ut i dom där kalla minusgraderna en sväng.


Ha en bra måndag allihopa!

Av carrolina84 - 2 februari 2012 09:28

Jag satt här, det är jag väl medveten om. Hösten 2011, var väldigt händelserik, ville så gärna skriva av mig om den, men visste dock inte riktigt hur jag skulle formulera mig och osv, därför la jag ner den idén väldigt fort. Tyvärr :(
Men skulle kanske ta och skriva lite om den nu.. När jag känner mig lite bättre :)

Förutom att jag jobbade och hade saker för mig som vanligt, så fick man ett oväntat telefon samtal en lördag kväll ifrån mitt ex, om att han ville ses. Visst sa jag, så jag åkte och träffa honom. Detta var första gången vi pratade ansikte mot ansikte om man säger så, för första gången på TRE år. Var inte så nervöst, som jag trodde det skulle vara. Men iaf, det gick bättre än förväntat med det samtalet. Om jag ska vara ärlig så hade jag nog inte så stora förhoppningar inför samtalet. Men vi pratade om saker, som jag inte trodde vi skulle prata om.


Sen var det en kväll/natt i oktober månad som jag blev så skrämd, så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen. Mina tankar i huvudet for bara runt och skrämde upp mig själv som sagt. Anledningen till att jag skrämde upp mig själv, det var pga att jag vakna till vid ca två tiden av att det var något som knacka på mina vardagsrums fönster och för att komma dit så måste man klättra upp på min balkong. Så bara det gjorde ju att tankarna for runt. Vet att jag tänkte, "Detta är inte sant, det händer likasom inte" Mjodå visst händer det mig, vem annars? Jaja, men rädd som jag var iaf så vågade jag inte gå och titta i vardagsrummet. Vilket jag kan erkänna idag att jag ångrar att jag INTE gjorde, för jag vet nu vem det var som knackade.
Men iaf, ska fortsätta lite till.. Iaf, den här personen som knackade på fönstret, gav inte upp. Utan skulle in till min lägenhet, personen tog i porten tills den gav med sig och öppnades, så vid fyra tiden så börjar det ringa och ta i mitt dörrhandtag. DÅ blev man inte lite räddare då eller. Jag vet vem det var, eftersom jag gick till slut och kolla i nyckelhållet.


Känslan man fick av att någon knackade på fönstret och alla tankar osv, var inte det lättaste att släppa. Sov oroligt i minst två veckor efteråt. Nu har dock en del tankar och funderingar kommit tillbaka efter det.
Jaja, vad som händer och sker får tiden visa, helt enkelt.


Julen 2011, var en bra jul. Dock visa grejer. Men det gick bättre än förväntat iaf och min nyårsafton, blev inte riktigt som planerat, utan bättre. Gullungen ville komma lite under dagen, så det fick hon. Det slutade med att hon sov över, för hon ville vi skulle stå på min balkong och se på alla fyrverkerier, för hon trodde inte hon skulle kunna se dom hemifrån. Härlig unge :) Vi kollade på en massa filmer i soffan och bara hade en lugn kväll.


Början på detta året, blev händelserikt på många, många sätt.
Skriver mer om detta året, vid ett annat tillfälle :)


Funderar på att gå till affären och köpa Aftonbladet, sen iväg och dricka lite kaffe. Innan man behöver sätta fart med dagen på allvar :)


Ha en bra dag alla där ute, i detta snövädret som verkar vara på väg tillbaka.

Snön är tyvärr en månad försenad bara :/

Ovido - Quiz & Flashcards