Alla inlägg under januari 2015

Av carrolina84 - 13 januari 2015 12:45

Började med i fredags med lite morgon mys med en liten gullunge. Han kom redan i torsdags kväll och sov över till fredagen, pga att hans föräldrar skulle åka till Stockholm under fredagen. Åkte sedan och hämtade hans stora syster i skolan, sen körde jag dessa två härliga barn till deras mormor och morfar. Jag var inte länge där, åkte hem och började baka. slängde ihop några olika muffins. Medans jag väntade på att dom skulle svalna så gick jag iväg en sväng. Hem igen och började dekorera muffinsen (Bild finns längre ner). Det ägnade jag mig åt på fredags kvällen, lördagen började med lite jobb. Sen hem i blasket och dammsuga och greja. Några av mina syskon och syskonbarn kom på kvällen :) 

Dom åkte runt åtta tiden, då var det bara börja diska och röja undan. Sen blev det slappande i soffan innan det var dags att sova. 

Sen på söndagen så var det en lugn förmiddag, gjorde mig i ordning, åt frukost, drack kaffe. Pratade titt och tätt med min systerdotter och även kollade SJ.s hemsida, för att kolla hur tågen till Göteborg gick. Min systerdotters dotter hade fått en biljett av sin mammas kusin till Disney On Ice. Min systerson frågade mig tidigt i december om jag kunde tänka mig att lägga några pengar, då frågade jag först på vad då? Då berättade han att han hade tänkt att ge sitt kusinbarn en biljett till Disney on ice. Det sa jag att det kan jag tänka mig att göra, om det blir så. Och efter några veckor så fick jag ett samtal från min systerson, då han berättat att han köpt tre biljetter. Han berätta att det var inte dom bästa platserna, men det gör inget sa jag. 

Pepparpeppar så var det inga förseningar till Göteborg, dom som skulle till Stockholm under söndagen hade dessovärre lite otur med förseningar. 

Vi skulle ha tagit ett tåg runt halv tre, pga vädret så bestämde vi oss för att åka tidigare. Vi tänkte blir vi sittandes på Resecentrum, så blir vi.

Inte så mycket att göra åt, bara att gilla läget när vädret var som det var. 

Vi tog ett tåg runt halv två och det hann vi med. Var framme runt halv tre i Göteborg. Vi gick lite på Nordstan, inte så mycket för det hann vi inte. Men några affärer hann vi allt med, men det blev inte så mycket shoppande. Det får vi ta nästa gång :) Vid fem tiden så leta vi reda på rätt Spårvagn till Scandinavium.

Hittade och kom rätt, vi kom i rättans tid dit. Var lite kö, men vi behövde bara stå i kö i 10minuter, sen var vi inne på Scandinavium. När vi stod i kön och kollade bakåt så såg vi hur kön hade växt under en liten liten stund bara. Många som skulle se Disney On Ice. Var väldigt fint och roligt att se på detta. Har inte varit på Disney On Ice sen i början av 90talet någon gång. När vi väl kom fram till våra platser, så satt vi nästan längst upp på den ena läktaren, och såg rätt så bra. Så det var inga jätte dåliga platser om man säger så :-)

Detta var andra gången jag var där och såg Disney on Ice. När det var slut runt tio över åtta, så hade vi turen att även hitta rätt spårvagn till Stationen, så vi hann med fem i nio tåget tillbaka till Skövde. Annars hade vi fått suttit i Göteborg till elva, då nästa tåg gick till Skövde..

På tåget hem så berättade lilltjejen hur glad och nöjd hur var med dagen och att vi skulle göra om detta. Så till våren blir det nog en liten tjejresa till Göteborg :-) Hon var jätte duktig i Göteborg och höll någon av oss i handen hela tiden och sprang inte ifrån varken mig eller sin mamma. Det fick hon beröm av från både mig och sin mamma. 

Det var lite snabbt om helgen.... :-) 


Nu är det ny vecka...... 


Ska snart gå ner och hämta tvätten, sen slänga i mig lite mat innan det är dags att åka iväg till Mariestad, för dagens jobbpass.. Hoppas kvällen går fortare idag än vad den gjorde igår.. Var super segt på jobbet, inte allt för mycket att göra nu efter alla helger.. 


Ha en fortsätt trevlig dag! :-) 


Litet urplock från Disney on Ice 2015 :-)


  

Några muffins från lördagens fika. Det i vänstra hörnet, är en Kladdkaka :-)


Av carrolina84 - 8 januari 2015 21:24


Besikta bilen idag, alltid lika skrämmande att åka till den där besiktningen.. Ogillar det stället, men det är tur den finns iaf.. Men min första bil jag hade, en Opel Astra, den gick verkligen inte igenom besktningen, inte någon gång kändes det som :-( Var inte lite fel dom hittade på den heller, utan kändes som det var stora fel hela tiden. 

Men nu min tredje bil, det är tredje gången jag besiktar den.. Så gick den igenom för andra gången :-) Har för mig jag besikta den första gången 2013, då hittade dom något lite fel på den så jag fick en 2:a och ombesikta. Sen följande år och detta året, så hade jag turen att den gick igenom :-) 

Detta firades med att åka tvätta bilen, nu är den ren och fin (Man får passa på med sånt, när det är plusgrader ute), sen blev det en liten tripp till Österbergs konditori och köpte lite Go Fika :-) 


Nä, tror jag ska tvätta bort sminket och sen slappa lite framför tv:n innan det är dags att sova. 


//Godnatt :-)

Av carrolina84 - 4 januari 2015 17:37

Är mindre kul.... Men nu är allt med julen borta i alla fall.. :) 

Det tog sin lilla tid idag att städa. Hade inte alls fått upp orken helt ännu. Inte så konstigt kanske, när man har nästan pendlat mellan sängen och soffan i två dagar. Tog ett xantal timmar att städa idag, brukar vara klart på någon timme. Men inte idag, men har nu iaf bytt både gardiner och lampor, så det blir nog bra.. Fast blev inte helt nöjd i köket :-( Hade köpt nya gardiner innan jul, som jag hade sett fram emot att få sätta upp. Insåg när den skulle hängas upp, att rullgardinen är för kort :-( Så det var bara att vika ner den igen :-( 

Eftersom jag mår bra mycket bättre idag och både orkat städa och fixade maten. Så fick jag ett samtal från en av mina gullungar, då ville dom komma hit medans deras föräldrar åkte till skogen med deras hund. Det fick dom. Var en lugn eftermiddag med dom :-) 


Nää.. Nu sitter man här och funderar på vad man ska hitta på....... 

Moppa golvet en gång till kanske och sen ta en kopp kaffe, har inte hunnit med kaffet ännu idag, så kanske på tiden. Så man får i sig en liten kopp i alla fall :-)


Ska fixa det sist här, tända några ljus och se en film tror jag.. Funderar även på att fixa lite popcorn till filmen :) 


Önskar Er alla en fortsätt trevlig söndags kväll :-) 

Av carrolina84 - 3 januari 2015 23:28

Nyårshelgen var väldigt lugnt..

Kan dra veckan lite snabbt.. :) 


Måndag och tisdag så jobbade jag på som vanligt, på tisdagen så öppnade jag och hade turen att sluta tidigt. Så då var det bara snabbt in till stan och fixa några ärenden. Sprang in på Lindex, sen in på bolaget och fixa viner till syrran som fyllde år, i början av året. (Jag & brorsan la ihop till en korg med lite olika viner, chilinötter och saltlraktis, som hon tycker om) Sen gick jag in lite snabbt på Ica Oxen, hittade det jag skulle ha så det tog inte alls så lång tid. Ville skynda mig i alla affärer, pga att jag skulle hämta Lilleman när jag kom hem. Affärerna inne i stan gick rätt så fort. Mamma ville jag skulle gå in på DollarStore och köpa Julpapper, om jag kom ihåg och om det fanns. Det är så att jag köpet ett papper där i julas som mamma tyckte var så fint, så hon ville ha det också. Som tur var så fanns det kvar, plus Rea på det :) Sen in på Willys och fixa det sista, som inte kunde fixas på Oxen. DÄR tog det dit, för där var inte alla kassorna öppna och jag vet inte vad dom höll på med. Men lång tid tog det iaf när man väl kom fram till kassan. Raka vägen hem, fort packa ur bilen. Var inte det lättaste, med tanke på att man hade ju ett x-antal kassar att bära på. Lyckades iaf med att få med alla kassar i en vända :-) Sen var det bara slänga in det som skulle in i kylen och diverse ställen, sen byta om lite snabbt (ville inte gå mer i arbetströja) Sen var det bara att ta julpappersrullarna och gå i väg. Först iväg till min systerdotter och hämta Lilleman, han mådde inget vidare eller hela familjen mådde inget vidare. Men Lilleman och hans syster, dom reta gallfeber på varandra emellanåt, så för att dom skulle kunna få slappna av och bli friska så fick jag låna den ena :) Sen till föräldrarna lite snabbt och lämna rullarna. Sen gick vi hem till mig, där hade vi en lugn tisdag kväll. Lite film mys, sen blev det sängen för lilleman. Han somna inte på en gång men efter en stund. 
Nyårsaftons morgon, var väldigt lugn. Jag vaknade av att vara förkyld. Så det blev en lugn morgon, tur så var inte Lilleman så sugen på att busa, han ville hellre slappa i soffan framför någon Astrid Lindgren film eller Stadens Hjältar. Så det fick han göra :) Sen hade vi lite bus så klart, men vi busade inte så mycket som vi brukar göra. (Vi tar igen busandet, när vi blir bättre)
Sen gick vi ut en sväng, gick och lämna honom senare på kvällen. Nyårsaftons kvällen så blev jag bjuden på mat hos mina föräldrar, satt där och snöt mig och drack vatten. Gick hem innan tolvslaget, för jag kände att jag orkar inte hålla mig vaken när jag mår så här. Kom hem strax före tolv, då börja jag hosta. Så tog lite Cocilliana (Det var det starkaste jag drack på nyår) Men sova fick jag göra iaf :-) 

Nyårsdagen, då vaknade jag av ett sms. Det stod om jag var vaken och om Lilleman fick komma några timmar. Svarade att det var jag, och att han och jag kunde ligga i varsin ände av soffan igen och vara förkylda tillsammans. Och så ville dom ha kaffe, vilket dom självklart fick :-) Så det blev en lika lugn dag som föregående. Men nyårsdagskvällen slutade inget bra :-( 
Det slutade med att jag blev magsjuk.. Så det var min kväll & natt det :-( 
Som tur är, så är ingen av dom jag träffade på nyårsdagen magsjuk. Så jag tror till stor del att det är pga man har ätit något konstigt, eller att man har ätit knepigt den senaste veckan. Under Jul & nyår, så är man inte såå noga med vad man stoppar i sig på så sätt. Det blir mer fika och sötsaker till kaffet och slarvar lite med mattiderna osv, så tror det är sånt som gjorde att jag blev magsjuk. Men som tur är så börjar det gå åt rätt håll iaf, sakta men säkert :-) 


Nää.... Nu ska jag ta och dricka upp mitt stora glas med isvatten och sedan försöka sova :-) 

Godnatt och sov så gott :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards