Alla inlägg under oktober 2010

Av carrolina84 - 4 oktober 2010 17:07

Mitt tionde blogg inlägg! :)


Började dagen med att tvätta, gick väldigt fort, blev bara två maskiner idag.

Det är fördelen med arbetskläder, det blir inte så mycket tvätt :)

Var nästan klar vid nio tiden, då hängde alla kläderna i torkskåpet och lite låg i torktumlaren. Åt lite frukost, sätte mig lite vid datorn. Sen gjorde jag mig i ordning och gick en liten promenad. Blev ingen lång promenad, det var det inte tänkt heller, utan hade bara tänkt att komma ut en sväng och det gjorde jag :)

Hade tänkt att avsluta promenaden hos min systerdotter och druckit kaffe och bjudit dom på Kanelbullar, på KANELBULLENS DAG! (Men det blev inte så)

Har tänkt att börja ändra visa rutiner i mitt liv, det kommer inte bli lätt det vet jag. För jag har hittat en väldigt ful ovana och det tycker jag personligen inte om. Vågen har iallafall visat uppåt det senaste och det är bara jag som kan göra nått åt det. Och för att börja ändringarna så har det väl inte gått så jätte bra hittills. Lite bättre än förväntat iaf :)

Men på jobbet hittills iaf, så har det gått väldigt bra :) Har lyckats undvika att köpa något godis än så länge iaf. Fast det är lite svårt att låta bli, visa godsaker som man vet är gott till kaffet :)  Men jag bestämde mig för nu, att om jag lyckas undvika godis hela veckan, så ska jag unna mig lite godis på fredag :)

Kom och tänka på att jag åt min sista chips påse förra helgen, alltså sista helgen i september, får se när jag äter en chips påse igen, men inte än på ett tag iaf :)
Försökte äta  det mesta godiset jag hade hemma ihelgen, iaf det som var öppnat.

Tillbaka till förmiddagen kanske och inte skriva mera om helgen..

När jag kom hem ifrån promenaden, hoppade jag in i duschen, sen gjorde jag mig i ordning, tog det lite lugnt, gjorde mig i ordning och fixade mat.

Det gick bra som vanligt på vägen till jobbet. Fram kom jag iallfall och då kommer jag säkerligen komma hem också :)


Så nu sitter jag här och dricker lite kaffe :)

Vet jag skrev tidigare i blogginlägget idag att jag har tänkt att ändra visa rutiner i mitt liv. 

Kom på en sak som jag tänkte på imorse, det är att skriva ner saker och ting jag äter/dricker under dagen, ska testa det ett tag iaf. Så får jag se om det blir någon förändring. 


Vet att jag inte har skrivit något toppen bra inlägg idag, men jag känner mig lite ur balans om man säger så. Det är många tankar som rör sig i huvudet på mig, vet att det bästa som finns det är att skriva ner det. Men ibland är det bästa, att låta det vara där det är..


Tror jag ska sluta för ikväll.. Känns som jag kommer ändå ingenstans i inlägget ikväll..


Ha en fortsätt trevlig kväll!!

/Kram

Ovido - Quiz & Flashcards