Alla inlägg under april 2013

Av carrolina84 - 3 april 2013 19:12

.... Andra dagen på raken jag skriver här..  


Har väl egentligen inte så mycket som behövs skrivas..  


Va bestämd till tusen att jag skulle ha kommit ut och gått imorse, för jag har känt att jag MÅSTE göra en ändring och imorse var jag positiv till det, men så sprang klockan TYVÄRR iväg för mig, så jag hoppa över det idag. Men har bestämt mig att jag ska börja med promenaderna igen nästa vecka, så nu när jag är bestämd till det så hoppas jag verkligen att jag kommer iväg på måndag och börjar nästa vecka med att lägga om visa saker i mitt liv.
För som sagt, ändring behövs! 


Känner mig rätt så duktig idag, trots ingen promenad :/ Har kört fyra maskiner med tvätt, diskat, gjort mat, gjort mig i ordning, sen en liten snabb kaffe hos föräldrarna innan jobbet, sen väl på jobbet så har jag fått en del gjort. Efter jobbet blir det en sväng till affären för och handla vissa saker, vill inte åka och handla imorgon efter jobbet. Slutar tidigt imorgon och då vill jag bara hem, för jag har tänkt att städa och baka imorgon. Ska slänga ihop en ny kaka med choklad och apelsin, tror den blir god :) Fast det vet jag först efteråt om den blev bra eller inte. 

Ska försöka berätta hur den blev :) Kul när man är taggad dagen innan till både städ och bak, tror det är solen som gör att man känner sig mer positiv och motiverad till saker och ting :) Eller rättare sagt, jag intalar mig att det är solen som gör det :) 


Nää.. Ska väl ta ett sista röj på jobbet innan jag slutar för denna dagen :)  


Ha en fortsätt trevlig kväll, alla glada :-) 


Av carrolina84 - 2 april 2013 18:30

jag skrev något här märkte jag. Kollade när jag skrev senast och det var i oktober förra året. 

Vad har hänt sen dess, tro? Jadu.. En hel del.. Fast allt kan jag inte ta här, håller en hel del inom mig. Vet att sånt är inget bra, men ibland så måste man hålla saker och ting inom sig. Fast en dag så kommer det bubbla ur mig massor, den dagen tar jag då. Det gör jag när jag vet mer om saker och ting. 


Skulle kunnat haft några händelserika månader med en viss person, men det har ej gått pga att personen har hört av sig för sent och varit för långt borta när det inträffat. Men va fasiken ingen verkar ge upp så någon dag ska vi väl lyckas. Utan jobb eller sjukdomar kommer i vägen ;)  


Påsken är över för detta året, var en väldigt lugn påskhelg. Eller rättare sagt, den var inte såå lugn på jobbet, men vad ska man begära egentligen när det är den största s.k "Godis helgen" på hela året, jobbade själv på påskaftonen pga att det var öppet till tre, så sa att jag tar den dagen själv. Inget jag ångrar för det var en rolig dag och den gick väldigt fort. Kom ifrån runt fyra tiden, då hade jag gjort allt som jag hade tänkt. Blev lite stressigt till min farbror där på lördagen, men kusin hörde av sig att dom var i stan. Så sa att jag är där mellan halv fyra och fyra. Var där kvart över fyra. Men så blir det när man inte kan komma ifrån jobbet som man tänkt sig. Åkte och hälsade på min kusin med familj, var kul :) Sen fick jag med mig en full lastad bil hemåt igen, det var farbror, faster och mina faddrar som jag körde hem till mina föräldrar. Lördags kvällen var lugn, slappade väldigt mycket vilket var skönt. Kände att jag behövde det. Efter jobbet i söndags så fick jag besök av den lille gullungen, han kom och sov över. Han har hållt sina föräldrar vakna ett par nätter, pga att han är förkyld. Så han fick sova hos mig en natt så dom fick sova ut. Hos mig sov han jätte bra, somnade runt kvart över nio, halv tio på kvällen och sov till halv åtta dagen där efter. Hostade till några gånger, men somnade om lika snabbt gjorde han. Så han uppförde sig hos mig :) 


Finns en positiv sak med att ha ställt fram klockan, det är att det fortfarande är LJUST ute när man slutar runt åtta på kvällarna   


Idag, tisdag. Började jag med att slänga ihop en Citronkladdkaka. Vilket inte var så bra, den blev godkänd. Men det som var nackdelen med det hela, det är att jag fick "blodad tand" till att baka mera, var tok för länge sen jag bakade så det var kul :) Har känt ett tag att det vore kul att baka, men inte blivit av, av olika orsaker. Men tänkte att jag får nog ta en dag eller helg och baka lite, är motivierad till att testa nya recept :) Och när man är motiverad till sånt så ska man bara köra egentligen, så får det bli någon dag :) 
Den dagen jag bakar, om det som jag bakar blir bra och kommer ihåg det, så ska jag försöka lägga ut bilder på det. 


Nää.. Om man skulle ta lite kaffe och sen se vad man kan hitta på och göra mer :) 


Ha en fortsätt trevlig tisdag kväll i solen!   

Ovido - Quiz & Flashcards