Alla inlägg under februari 2016

Av carrolina84 - 4 februari 2016 20:40

Är inte riktigt lika nöjd med den här veckan, som jag var över förra veckan :-(

Förra veckan kände jag mig nöjd över att jag lyckades undvika sötsaker till kaffet och övrigt och försöka att inte äta efter ett visst klockslag. Ställde mig på vågen tidigare i veckan och det positiva var att vågen visade neråt, så det gav motivation till att fortsätta egentligen, men sen vet jag inte riktigt vad som hände på vägen.

Vet att jag syndade två kex och en kaka till kaffet igår (onsdag) Min systerdotter och hennes barn var här på lite fika, så då blev det lite sött till kaffet. Men var lite nöjd över att jag lyckades hålla igen. Sen senare på kvällen tog jag fyra chokladbitar :( Det skulle jag egentligen inte ha gjort, men försökte hålla mig vaken och behövde ha något sött. Sen idag så tog jag fyra chokladbitar till kaffet, fast jag får försöka trösta mig med att det var mörkchoklad och det sägs att det är inte M"farligt" som mjölkchoklad. Men eftersom att vågen visade neråt, så blir det nya tag nästa vecka. Självklart ska jag redan nu tänka på det, plus under helgen. Men har tänkt att under helgen ska jag få unna mig lite sötsaker, men inte i någon stor mängd. Hoppas att nästa vecka ska gå lite bättre än vad den här veckan har gjort. Eftersom jag redan nu är inställd på att den veckan kommer gå bättre än vad denna gjorde. Så är det bara att hålla tummarna att det blir så.


Dags att gå och tvätta bort sminket, sen varva ner lite, innan det är dags att gå och lägga sig. Får bli lite popcorn och slappande i soffan.


Ha en fortsätt trevlig kväll!    




Av carrolina84 - 1 februari 2016 20:15

 Ska tas :-)


Låter lite värre med "nya beslut" än vad det egentligen är. Är som sagt inte så drastigt som det låter :-)
Har bott i den omgjorda lägenheten i en vecka nu, måla färg- och lim doften försvinner mer och mer. Blev otroligt nöjd med resultatet av lägenheten, blev bättre än förväntat :-) Det känns däremot långt ifrån färdigt, gardiner, lampor och andra dekorationer är rätt så klara i fönstren. Har dock lite tavlor kvar som ska upp i vardagsrum och kök. Hallen är så gott som klar, bara hatthylla kvar att fixa. Men då måste jag till Ikea först och köpa en, hoppas det blir till helgen. OM min bil är min vän resten av veckan, tänkte jag fråga min storebror om vi kan byta bil under lördagen.

Nackdelen med att få det så pass mycket omgjort i lägenheten, så vill man ha massa nya saker. Så man måste stoppa sig själv. Är fast besluten vid att köpa ny hatthylla (för den gamla passar absolut inte in just nu), sen får det bli lite krokar, handdukar och andra nödvändiga saker :-)


Ska försöka kämpa med att gå ner några kilo, det har varit lättare sagt än gjort.....

Tyckte både under jul, efter jul att jag var rätt så duktig med sötsaker, visst en och annan godis slank ner vid fel tillfällen. Men tyckte att jag rörde på mig hyffsat bra, höll måltiderna osv. Så ställde jag mig på vågen för två veckor sedan, då vissade den varken upp eller ner. Då blev jag allt mindre glad. Men jag gav inte upp, utan tänkte

"Okej, om det inte funkade med tidigare medtod. Så får jag testa en annan" Började med den förra veckan. Det jag ska försöka med, det är att inte äta godis/snacks/kakor under veckorna, utan nöja mig med sånt under helgen i lagom dos, naturligtvis! Sen ska jag även försöka att inte äta något efter klockan 18 på kvällen, på sin höjd får det bli kvällsmat, men ska försöka att inta det före klockan 18.

Förra veckan, måndag-torsdag, tyckte jag gick rätt så bra. Måndagen var inte så svår. Då ringde klockan ca 03, den kvällen var jag så trött så jag mådde illa nästan, tisdag och onsdagen flöt på bra också. Dom andra dagarna gick bättre än förväntat. Ihelgen hade jag på mig lite kläder som jag inte har haft ett tag, som t.ex ett par jeans som ha suttit tajt i midjan förut på ett helt annat sätt, än vad dom gjorde nu. Så blev lite motiverad till att även försöka denna vecka. Snart är den här måndagen över och vad ska man säga.. Det har gått helt okej, men kände förut att jag skulle vilja ha en chokladbit till kaffet. Men jag stod emot!     


Nä, dags att ta tag i disken kanske innan det blir försent.


Ha en fortsätt trevlig kväll, alla glada    

Ovido - Quiz & Flashcards