Direktlänk till inlägg 28 december 2014

Minns..... Våren 2014

Av carrolina84 - 28 december 2014 19:45

En kväll i maj månad, detta år... Jisses vilken händeserik kväll det var, mer händelserik än vad jag kunde ana :-) 


Lyssnade på en jul låt denna månad, vet i December är det svårt att undvika att lyssna på dessa låtar.

När jag hörde "Jag minns en självklar natt och våra glada skratt, din varma hand som sökte min" sen är väl resten lite små deppig låt.

Men iaf.. Till saken nu då kanske :)


När jag hörde den meningen, så sken det upp ett leende på mina läppar, fast jag satt själv i bilen. 

Kom då att tänka på KristiHimmelsfärsdag i maj..

Slutade tidigt den dagen, sen så på kvällen så blev jag bjuden hem till min älskade systerdotter och hennes två härliga barn. Blev bjuden på tacos :) Sen när vi skulle dricka kaffe på deras uteplats, så började det plingas och ringa i min mobil. Kolla vem det var, det var en speciell person.

Då var det så att han ville till Tibro på Crusing med sin ena bror och en kompis till dom. Dom hade lite svårt att få tag på en chaufför. Så mitt ex skickade och frågade om jag ville köra raggabil, berättade då att jag bara kört en Cadillac tidigare, men fick som svar att detta var en Cheva och var samma sak att köra. Så efter en liten stunds messande, så bestämde jag mig för att köra. Skyndade mig hem, hann att byta om och sminka mig på 10minuter.

Åkte till ett ställe i Mariestad och hämtade dom, där på uppfarten mötte personen mig :-)

sen åkte vi hem till personens bror och hämta Chevan. Dom små greja med bilen, så tog en liten stund innan vi kom iväg. Mitt ex viskade något till mig, när hans bror skulle köra ut bilen (var en aning trångt där den stod, så ville gärna inte backa ut den därifrån) 

Men vad det var.. Det är hemligt :) 

Sen, så begav vi oss.. Först mot Statoil och tanka bilen, sen när vi väl kom ifrån det stället.. Så skulle vi åka över Moholm och där kom dom på att det skulle vara musik i bilen. Så vi stannar till i Moholm, det blev diskussioner mellan han och hans bror. Dom pratade då på finska, så hängde inte med så mycket på vad det var som sa. Men efter en stund så ser jag han som hörde av sig till mig, går mot en busskur och sätter sig, går efter och försöker få med honom till bilen, lyckades.. Tills nästa diskussion uppstod, då ser jag han gå mer in i samhället. Visste inte hur jag skulle göra, om jag skulle följa med honom eller stanna kvar hos dom andra. För jag tänkte så att jag känner honom bättre än dessa två, så tänkte att jag går till honom och försöker få med honom ytterligare en gång till bilen. Denna gången lyckades jag inte såå bra :-( Det slutade med att han bara fortsätte gå, jag följde med honom. Då när vi gick där, så gick vi och skratta, pratade, stannade och kramades och utbytte en och annan puss på vägen :-) Så, den biten vi gick. Det är inte många som kanske tror att det verkligen hände. Men jag ljuger inte när jag säger detta. Att vi gick från Moholm till Tidan, den promenaden tog ca en 45min - en timme. Det är inte så lätt att gå med en som är en aning berusad, tar lite tid då. Under hela den promenaden så höll vi varandra i handen. När vi råkade släppa varandra så sa han "ska jag gå ensam här" Fast det hela var att jag gick bredvid men inte höll i handen. Så kom en bil, då drog han nästan ner mig i diket. Bara för jag inte skulle bli påkörd. Romantiskt va? ;) Sen när vi nästan var hemma hos mig, så fick jag hans cykelnyckel, bara för han inte skulle tappa den eller vad det nu var. Frågade varför jag fick den, men fick inget riktigt svar har jag för mig. (Så den ligger i skåpet, lilleman brukar leka med den emellanåt)

Efter ett par timmar hemma hos mig, så skulle han gå, då blev vi lite halvt "osams". Det vi blev "osams" om då var att jag tyckte inte att han skulle ge sig iväg själv, för jag sa att jag bryr mig om dig och vill inget ska hända.
Visste folk som var i Tibro och kanske var hemma eller påväg hem, som kunde skjutsa oss. Men han blev lite tjurig och bara gick.. Jag ringde några samtal, men dom jag chansade på och ringde till, dom hade inte kommit hem än, trots att klockan var närmare fyra eller nått.. Sen så ringde han upp mig, och frågade om jag hade druckit, svarade nej. Då frågade han om jag kunde följa med och köra tillbaka Chevan, för då hade hans brorsa och hans kompis stannat kvar och sovit i bilen. Så dom var fast i Moholm. Sa att det kan jag göra. Så det var bara klä på sig och gå en härlig morgonpromenad. Fick se solen gå upp den morgonen, med den bäste bredvid :) 

Så det var bara att börja knalla och gå utmed rv 200 och rv201.
NU vet jag hur det känns att gå den biten.. :-) 
När vi kom fram till bilen så frågade dom vad vi hade gjort, men ingen av oss sa något. Fast jag tror att dom kunde nog lista ut, vad som hade hänt.. 
Åker tillbaka till Mariestad, lämnar av den första. Sen åkte vi dit hans bror bor och så tog jag min bil tillbaka.

Skjutsade hem den jag kände bäst, sist.. nästan fram till dörren, fast inte riktigt. Han ville gå en liten bit, han ville ha lite frisk luft. Trots det som hade diskuterat hemma, så fick jag en kyss av honom innan han gick ur bilen. Vad han ville ha av mig på vägen hem...... Det låter jag vara osagt :-D 


Efter denna kväll, och jag åker på dessa vägar så kan jag le. För då kommer jag och tänka på vad som hade sagt under kvällen och vad som hände :-) 


Sen efter denna händelse, så har vi inte setts så mycket. Pga vissa saker.. 

Han ville vi skulle setts en kväll i september, kunde tyvärr inte jag pga man satt barnvakt. Han ville jag skulle komma efteråt, sa att det kan jag nog inte. För jag vet inte hur länge jag är barnvakt. 


Får se när det blir nästa gång.... Den som har läst tidigare av mina inlägg, så kan jag bara säga att det är samma person som klättrade upp på min balkong mitt i natten, för ca tre år sedan.. 


Berättar om Julhelgen och sommaren en annan gång :-) 


Nu ska jag ta och fixa lite popcorn och sen en film. 


Ha en fortsätt trevlig kväll, alla Glada :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carrolina84 - 13 november 2016 21:38

För ett år sedan, den här dagen...... Vaknade man upp i en säng hos syrran i Timmersdala. Hade sovit några timmar, inte direkt sammanhängande som jag minns men några få timmar blev det iallafall.. Eftersom det inte alls var planerat för fem öre att s...

Av carrolina84 - 12 november 2016 22:45

Blickar tillbaka ett år.. Den här morgonen var allt annat än rolig och sådan morgon hade jag inte sett fram emot för fem öre..     Hade gullungen som då var 3år hos mig, han hade inte sovit över på länge och jag hade inte träffat honom allt för m...

Av carrolina84 - 12 maj 2016 22:30

Går fort, nästan lite väl fort när man grubblar efter.. Fast det är ju så.. Blickar man bakåt, så känns det som allt hände förra veckan, blickar man framåt så känns  det som en evighet fram tills dess..    På dagen för ett halvårs sedan, hade jag...

Av carrolina84 - 4 februari 2016 20:40

Är inte riktigt lika nöjd med den här veckan, som jag var över förra veckan :-( Förra veckan kände jag mig nöjd över att jag lyckades undvika sötsaker till kaffet och övrigt och försöka att inte äta efter ett visst klockslag. Ställde mig på vågen t...

Av carrolina84 - 1 februari 2016 20:15

 Ska tas :-)   Låter lite värre med "nya beslut" än vad det egentligen är. Är som sagt inte så drastigt som det låter :-) Har bott i den omgjorda lägenheten i en vecka nu, måla färg- och lim doften försvinner mer och mer. Blev otroligt nöjd med r...

Ovido - Quiz & Flashcards