Direktlänk till inlägg 4 februari 2016

Torsdag kväll

Av carrolina84 - 4 februari 2016 20:40

Är inte riktigt lika nöjd med den här veckan, som jag var över förra veckan :-(

Förra veckan kände jag mig nöjd över att jag lyckades undvika sötsaker till kaffet och övrigt och försöka att inte äta efter ett visst klockslag. Ställde mig på vågen tidigare i veckan och det positiva var att vågen visade neråt, så det gav motivation till att fortsätta egentligen, men sen vet jag inte riktigt vad som hände på vägen.

Vet att jag syndade två kex och en kaka till kaffet igår (onsdag) Min systerdotter och hennes barn var här på lite fika, så då blev det lite sött till kaffet. Men var lite nöjd över att jag lyckades hålla igen. Sen senare på kvällen tog jag fyra chokladbitar :( Det skulle jag egentligen inte ha gjort, men försökte hålla mig vaken och behövde ha något sött. Sen idag så tog jag fyra chokladbitar till kaffet, fast jag får försöka trösta mig med att det var mörkchoklad och det sägs att det är inte M"farligt" som mjölkchoklad. Men eftersom att vågen visade neråt, så blir det nya tag nästa vecka. Självklart ska jag redan nu tänka på det, plus under helgen. Men har tänkt att under helgen ska jag få unna mig lite sötsaker, men inte i någon stor mängd. Hoppas att nästa vecka ska gå lite bättre än vad den här veckan har gjort. Eftersom jag redan nu är inställd på att den veckan kommer gå bättre än vad denna gjorde. Så är det bara att hålla tummarna att det blir så.


Dags att gå och tvätta bort sminket, sen varva ner lite, innan det är dags att gå och lägga sig. Får bli lite popcorn och slappande i soffan.


Ha en fortsätt trevlig kväll!    




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carrolina84 - 13 november 2016 21:38

För ett år sedan, den här dagen...... Vaknade man upp i en säng hos syrran i Timmersdala. Hade sovit några timmar, inte direkt sammanhängande som jag minns men några få timmar blev det iallafall.. Eftersom det inte alls var planerat för fem öre att s...

Av carrolina84 - 12 november 2016 22:45

Blickar tillbaka ett år.. Den här morgonen var allt annat än rolig och sådan morgon hade jag inte sett fram emot för fem öre..     Hade gullungen som då var 3år hos mig, han hade inte sovit över på länge och jag hade inte träffat honom allt för m...

Av carrolina84 - 12 maj 2016 22:30

Går fort, nästan lite väl fort när man grubblar efter.. Fast det är ju så.. Blickar man bakåt, så känns det som allt hände förra veckan, blickar man framåt så känns  det som en evighet fram tills dess..    På dagen för ett halvårs sedan, hade jag...

Av carrolina84 - 1 februari 2016 20:15

 Ska tas :-)   Låter lite värre med "nya beslut" än vad det egentligen är. Är som sagt inte så drastigt som det låter :-) Har bott i den omgjorda lägenheten i en vecka nu, måla färg- och lim doften försvinner mer och mer. Blev otroligt nöjd med r...

Av carrolina84 - 16 januari 2016 21:45

Inlägget för det här året.. Det tar sig :-)   Jaha... Vad ska man skriva om ikväl.. Lägenheten eller bilen? Nja, varför inte om båda? Ska försöka iaf :-)   Börjar med det tråkiga.. Det är bilen.. Den krånglar IGEN :-( Börjar bli rejällt less...

Ovido - Quiz & Flashcards