Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Vilken kanon helg :)

Av carrolina84 - 13 januari 2015 12:45

Började med i fredags med lite morgon mys med en liten gullunge. Han kom redan i torsdags kväll och sov över till fredagen, pga att hans föräldrar skulle åka till Stockholm under fredagen. Åkte sedan och hämtade hans stora syster i skolan, sen körde jag dessa två härliga barn till deras mormor och morfar. Jag var inte länge där, åkte hem och började baka. slängde ihop några olika muffins. Medans jag väntade på att dom skulle svalna så gick jag iväg en sväng. Hem igen och började dekorera muffinsen (Bild finns längre ner). Det ägnade jag mig åt på fredags kvällen, lördagen började med lite jobb. Sen hem i blasket och dammsuga och greja. Några av mina syskon och syskonbarn kom på kvällen :) 

Dom åkte runt åtta tiden, då var det bara börja diska och röja undan. Sen blev det slappande i soffan innan det var dags att sova. 

Sen på söndagen så var det en lugn förmiddag, gjorde mig i ordning, åt frukost, drack kaffe. Pratade titt och tätt med min systerdotter och även kollade SJ.s hemsida, för att kolla hur tågen till Göteborg gick. Min systerdotters dotter hade fått en biljett av sin mammas kusin till Disney On Ice. Min systerson frågade mig tidigt i december om jag kunde tänka mig att lägga några pengar, då frågade jag först på vad då? Då berättade han att han hade tänkt att ge sitt kusinbarn en biljett till Disney on ice. Det sa jag att det kan jag tänka mig att göra, om det blir så. Och efter några veckor så fick jag ett samtal från min systerson, då han berättat att han köpt tre biljetter. Han berätta att det var inte dom bästa platserna, men det gör inget sa jag. 

Pepparpeppar så var det inga förseningar till Göteborg, dom som skulle till Stockholm under söndagen hade dessovärre lite otur med förseningar. 

Vi skulle ha tagit ett tåg runt halv tre, pga vädret så bestämde vi oss för att åka tidigare. Vi tänkte blir vi sittandes på Resecentrum, så blir vi.

Inte så mycket att göra åt, bara att gilla läget när vädret var som det var. 

Vi tog ett tåg runt halv två och det hann vi med. Var framme runt halv tre i Göteborg. Vi gick lite på Nordstan, inte så mycket för det hann vi inte. Men några affärer hann vi allt med, men det blev inte så mycket shoppande. Det får vi ta nästa gång :) Vid fem tiden så leta vi reda på rätt Spårvagn till Scandinavium.

Hittade och kom rätt, vi kom i rättans tid dit. Var lite kö, men vi behövde bara stå i kö i 10minuter, sen var vi inne på Scandinavium. När vi stod i kön och kollade bakåt så såg vi hur kön hade växt under en liten liten stund bara. Många som skulle se Disney On Ice. Var väldigt fint och roligt att se på detta. Har inte varit på Disney On Ice sen i början av 90talet någon gång. När vi väl kom fram till våra platser, så satt vi nästan längst upp på den ena läktaren, och såg rätt så bra. Så det var inga jätte dåliga platser om man säger så :-)

Detta var andra gången jag var där och såg Disney on Ice. När det var slut runt tio över åtta, så hade vi turen att även hitta rätt spårvagn till Stationen, så vi hann med fem i nio tåget tillbaka till Skövde. Annars hade vi fått suttit i Göteborg till elva, då nästa tåg gick till Skövde..

På tåget hem så berättade lilltjejen hur glad och nöjd hur var med dagen och att vi skulle göra om detta. Så till våren blir det nog en liten tjejresa till Göteborg :-) Hon var jätte duktig i Göteborg och höll någon av oss i handen hela tiden och sprang inte ifrån varken mig eller sin mamma. Det fick hon beröm av från både mig och sin mamma. 

Det var lite snabbt om helgen.... :-) 


Nu är det ny vecka...... 


Ska snart gå ner och hämta tvätten, sen slänga i mig lite mat innan det är dags att åka iväg till Mariestad, för dagens jobbpass.. Hoppas kvällen går fortare idag än vad den gjorde igår.. Var super segt på jobbet, inte allt för mycket att göra nu efter alla helger.. 


Ha en fortsätt trevlig dag! :-) 


Litet urplock från Disney on Ice 2015 :-)


  

Några muffins från lördagens fika. Det i vänstra hörnet, är en Kladdkaka :-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carrolina84 - 13 november 2016 21:38

För ett år sedan, den här dagen...... Vaknade man upp i en säng hos syrran i Timmersdala. Hade sovit några timmar, inte direkt sammanhängande som jag minns men några få timmar blev det iallafall.. Eftersom det inte alls var planerat för fem öre att s...

Av carrolina84 - 12 november 2016 22:45

Blickar tillbaka ett år.. Den här morgonen var allt annat än rolig och sådan morgon hade jag inte sett fram emot för fem öre..     Hade gullungen som då var 3år hos mig, han hade inte sovit över på länge och jag hade inte träffat honom allt för m...

Av carrolina84 - 12 maj 2016 22:30

Går fort, nästan lite väl fort när man grubblar efter.. Fast det är ju så.. Blickar man bakåt, så känns det som allt hände förra veckan, blickar man framåt så känns  det som en evighet fram tills dess..    På dagen för ett halvårs sedan, hade jag...

Av carrolina84 - 4 februari 2016 20:40

Är inte riktigt lika nöjd med den här veckan, som jag var över förra veckan :-( Förra veckan kände jag mig nöjd över att jag lyckades undvika sötsaker till kaffet och övrigt och försöka att inte äta efter ett visst klockslag. Ställde mig på vågen t...

Av carrolina84 - 1 februari 2016 20:15

 Ska tas :-)   Låter lite värre med "nya beslut" än vad det egentligen är. Är som sagt inte så drastigt som det låter :-) Har bott i den omgjorda lägenheten i en vecka nu, måla färg- och lim doften försvinner mer och mer. Blev otroligt nöjd med r...

Ovido - Quiz & Flashcards