Alla inlägg under maj 2012

Av carrolina84 - 13 maj 2012 23:45

Var med om det ifredags kväll, när jag var påväg hem ifrån jobbet. Var inte direkt kul att råka ut för det, men nu har man gjort det. Så man vet vad man ska göra osv. Var mycket i huvudet den kvällen när det hände.


   Det börja så här.....

Jag åkte lite senare än vanligt ifrån jobbet, anledningen till att det tog tid på jobbet. Det var pga att det var en som lärde upp sig och den kvällen skulle hon göra allt själv. (Jag VET, detta har inget med själva olyckan att göra. Men blir ändå man skriver lite om det.)


Men iaf.. Så kommer jag ifrån jobbet omkring nio tiden, åker som vanligt. Sen en bit efter den första korsningen som går in till Ullervad, så dyker det upp ett rådjur ifrån vänster sida (för mig så blir det vänster). Hann inte riktigt reagera först att den va på vägen. Då körde jag inte jätte fort, utan jag låg i omkring 80km/h, vilket det är på den vägen. När jag på nått sätt förstår att den inte stannar, så trycker jag på bromsen. I den vevan som jag tryckte på bromsen så krocka jag med rådjuret. Så jag stannar, försöker förstå vad som har hänt. I samma veva som allt detta händer, så kommer det en bil i mötandefil, och den är så snäll så den stannar, går ut bilen och frågar hur det är med mig. Säger att det är bara bra med mig, men lite värre med bilen. Sen stannar det en till bil, en bil med några hjälpande karlar i, den ena tar rådjuret in till vägkanten. Den låg typ i mitten av min vägbana, eller hur man kan säga. Sen öppnar dom min baklucka och tar fram Varningstriangeln, och ställer ut den. Så dom va jätte snälla och hjälpte till, för visst tänkte jag på att Varningstriangeln skulle ut ett visst antal meter bakom bilen, men tänkte väl inte så långt. Jag vet att man ska göra det, men var väl lite segt med handling i den sekunden. Sen fråga dom om jag hade ringt och anmält det, ringt bärgare osv. Men sa att jag har inte gjort det, men ska göra det. Sen åkte dom strax därefter, tacka även dom för hjäpen.

Men den bilen som stanna först, hon va snäll och låna ut sin mobil till mig, så jag ringde först till mina föräldrar, det var mamma som svara. Så frågade om hon kunde ringa en bärgare åt mig, hon fråga vad som hade hänt. Berättade lite snabbt vad som hade hänt. Det slutade med att hon gav luren till pappa, så fick berätta allt igen, fast drog lite snabbt. För det jag var mest nyfiken på var om han kunde ringa efter en bärgare. Han kunde inte komma och hämta mig, för han hade tagit en grogg. Efter jag hade pratat klart med pappa, så ringde jag brorsan, han svara inte första gången. Men andra gången svarade han. Han berättade att han va i Skövde på Bilia och tanka, men det var självklart han kunde komma och hämta mig. Visst fick jag vänta ett tag, men det gjorde inget kände jag. Bara jag visste att någon skulle komma och hämta mig, så var jag nöjd iaf. Tackade så jätte myclet för lånet av mobilen och för att hon stannade. Sen när hon hade åkt, så sätte jag mig i bilen för att vänta på brorsan, när jag sitter och väntar så får jag ett sms ifrån min systerdotter, där det stod "vi är på väg till dig

Mitt i allt detta så kom det en polisbil. Fast den hade nog inte hört nått om vad som hade hänt. För pappa tror att den såg att jag stod där med varningsljus och sätte då på blåljus. Prata lite med dom, dom frågade om jag hade anmält det. Vilket jag hade gjort, sa jag. Kom ytterligare en polis, fast i en cevilbil. Fast den polisen prata jag aldrig med, han prata bara med sina kollegor. Sen åkte alla utom min systerdotter, hennes kille och pappa. Vi vänta på brorsan och han kom efter en liten stund. Den senaste bilen som stannade, den hjälpte mig att ta bort min bil ifrån vägen. Fast det fick min systerdotters kille göra, han fick "köra" den. Dom hade ingen bogseringslina, men stammband hade dom så, så dom tog det istället. Ställde den på en liten väg i väntan på Bärgaren, så den inte stod i vägen för alla andra trafikanter/bilar. Olyckan inträffade vid omkring 21:05, eller nått sånt. Ringde 112 ca 21:15, det var inte riktigt det lättaste. Eller det var väl inget svårt sätt att anmäla vad som hade hänt, utan det som va jobbigast var att man blev kopplat till TRE olika centraler tror jag det var, innan jag kom rätt. Vet att jag prata med TRE olika personer iaf. Blåste kallt gjorde det också, minns jag. Bärgaren kom väl omkring 22:30 tiden, om jag inte minns jätte fel. Plocka ur lite grejer ur bilen, han skulle köra den till närmsta märkesverkstad, sen frågade han lite om vilken försäkring jag hade osv. Sen var det inte så mycket mer med det. Vi åkte hemåt, jag åkte med min systerdotter, för jag tyckte det var lättast, för hennes kille hade ställt in min väska i deras bil. Så istället för att krångla med sådana småsaker, så tyckte jag att jag kunde lika gärna åka med dom. För dom skulle ändå till samma ställe :) Det skulle iofs mig bror med, så det hade inte varit någon omväg för honom heller. Men tänkte att då kanske pappa ville prata eller mamma hade främmat så då kanske dom ville ställa en massa frågor och det var jag inte så pigg på vid den tidpunkten, om man säger så. Var hemma mellan 23:0-23:30, kunde inte somna på en gång. Satt först i soffan och tänkte på allt och inget först, sen gjorde jag mig lite te, kolla lite på Svensson Svensson. För att försöka tänka på något annat och slappna av lite, somnade någon gång omkring ett tiden, vakna någon gång mellan sju och halv åtta klar vaken. Hade inte gjort något om man hade sovit lite, men jag gick upp, slappa lite i soffan, åt frukost. Mamma ringde efter nio tiden och frågade hur det var, om jag hade haft en massa mardrömmar. Sa att allt är bra, men ska jag vara riktigt noga så känns det lite utmed ryggraden, det gjorde det redan efter det hade hänt. Men gjorde inte jätte ont, utan bara kändes lite i visa rörelser. Men jag kan ha spänt mig så kan ha varit något med det, för senare på lördagen eller idag så känner jag inget av det :) och jag hade inte haft en massa mardrömmar, inte vad jag minns iaf. Men när jag satt och åt frukost i lördags morse, så kom reklamen och av den smällen av brevinkastet så reagerade jag och så som jag hoppade till. Det brukar jag inte göra. Men det tänkte jag på, att jag måste ha reagerat på det sättet pga det som hände på fredagskvällen.
Det var min enda förklaring till min reaktion iaf :)

Så nu är detta gjort, nu är det bara det jobbigaste kvar, att ringa dom jag har försäkringen hos imorgonbitti och prata om vad som händer nu och så. Jag får väl blogga när jag vet mer om denna biten :)

Tog lite bilder på bilen, så det kommer bilder på den..


          


Även om man inte tror det, så finns det FAKTISKT hjälpsamma människor ute på vägarna, när det väl gäller!!


Nä, ska försöka gå och sova nu så jag orkar med morgondagen.

Ytterligare en dag med massa saker att göra!


Godnatt, sov så gott och dröm sött Alla där ute när ni väl ska sova!

//Kram


Ps. Anledningen till att det kom en Bärgare, det är för jag fick inte köra bilen någonstans. Hade jag kört hem den så kunde motorn rasat eller vad det var dom första hjälpsamma "gubbarna" prata om. För bilen läckte kylarvätska eller vad det nu var. Någonslags vätska läckte den iaf. Det jag krocka med, var med en Råbock! Så den måste ha varit inne med sina horn i grillen, för bilmärket ifram är borta.. Ds.

Av carrolina84 - 9 maj 2012 09:58

.. Att man kan bli så glad för att det är onsdag, det är väl lite konstigt. Men jag har en orsak till att vara glad idag :)
Ska in till Skövde senare för att klippa mig :D

Har väntat på att kunna klippa mig sen i februari och nu ska det äntligen bli av. Får se hur mycket som klipps av, alltid lika spännande :) Men om jag känner mig själv rätt så är det väl några cm som åker av, ska INTE klippa mig super kort, för det ska jag besvara alla det lidande. 


Tänkte jag skulle bloggat lite om helgen som va, men tror jag skippar det för idag. Känns som jag behöver komma igång med dagen istället och inte sega så som jag har gjort nu på morgonen. Funderar på att städa lite innan det är dags att åka in till Skövde, så har man det gjort och slipper tänka på det något mer denna veckan. Imorgon känner jag att jag inte hinner med det, eller så gör jag det på fredag, men är det fint väder så vill inte jag städa utan sitta ute i solen.

Nää.. Nu har jag bestämt mig... Det får bli ett litet mini röj  nu, så är det gjort! Så blir det lagom att börja med maten och göra sig i ordning, när jag är klar med städningen.

Japps, så får det bli! :)


Bloggar mer en annan dag :)


Ha en bra dag!  

Av carrolina84 - 1 maj 2012 09:20

  Att inte komma till jobbet igår. Kändes så iaf, med tanke på vilket folk det finns på vägarna ibland..   


Jag åkte till jobbet igår som vanligt, inget konstigt med det liksom. Sen den vägen jag åker på finns det en jobbig kurva, den är jobbig pga att den har så lång och segdragen kurva och bilister gillar att köra om i den kurvan, fast man inte har så jätte bra skymt. (Ska återgå till gårdagen) Nästan i mitten i den kurvan så hamna jag bakom en traktor (sånt man får räkna med på dessa vägar och dessa tider) Men så vet jag att jag själv tänkte tanken "att jag kör om" Men jag gjorde aldrig det, för jag såg två bilar komma. Så det slutade med att jag höll mig kvar bakom traktorn pga att jag inte kunde se bra hur det såg ut längre fram. Sen av reflex så kollade jag i bakspegeln, där såg jag en vit kombi bil komma i hög fart och jag hade tyckte att jag hade skymtat framför traktorn att jag tyckte jag såg en bil komma mötandes. Tänkte för mig själv "hoppas den där bilen bakom mig saktar ner". Men gjorde den det!?! Nej!! Den kom i väldigt hög hastigget och körde om både mig och traktorn, och jag körde i ca 40km/h, kanske.. Och så såg man den mötandes bil lyktor, så då hann man att tänka många gånger på vad som skulle kunna hända osv. Efter att den vita bilen hade kommit framför traktorn, så vet jag att jag tänkte "mötande bilen måste ha sett den vita bilen och saktat ner, för hade den kört 80km/h eller fortare så måste det ha hänt en olycka."  Jag körde inte om den där traktorn förräns jag såg raksträkan och det var grönt från bilister :) När jag hade kommit förbi traktorn så såg jag knappt den vita bilen, så den måste ha haft en väldigt hög fart.

Visst nu kanske det finns någon som tänker "Du tänkte ju själv köra om i kurvan" Visst, det kan jag erkänna att jag hade TANKEN på, men jag gjorde ALDRIG det! 


Var Valborgsmassoafton, det var säkert ingen som missa det. Vet inte varför, men det kändes inte direkt som en Valborg igår.

Jobbade igår, var kul folk på jobbet så tiden gick lite små snabbt :) Sen träffa man en av alla kusiner man har, det var roligt, för vi har inte setts på ett par månader :)


Idag är det Tisdag och röd dag.. Solen skiner och små blåser lite, men verkar ändå vara rätt gött ute. Klarblå himmel!

Innan det är dags att göra mat, göra sig i ordning för jobbet, så funderar jag på att gå ut en sväng.

Känner lite för att åka på Marknaden som är i Mariestad idag, men känns som det blir stressigt så hoppar nog det :/

Fast som sagt, kul hade det varit :) Jaja, klockan är bara tjugo i tio så man hinner tänka många gånger på hur man ska göra :)


Nää.. Nu ska jag försöka göra något vettigt som typ bädda och diska till att börja med iaf. Sen ska jag ta mig utanför dörren.


Ha en Toppen Dag i Solen!   

Kram


Ovido - Quiz & Flashcards