Direktlänk till inlägg 16 januari 2016

Andra.....

Av carrolina84 - 16 januari 2016 21:45

Inlägget för det här året.. Det tar sig :-)


Jaha... Vad ska man skriva om ikväl.. Lägenheten eller bilen? Nja, varför inte om båda? Ska försöka iaf :-)


Börjar med det tråkiga.. Det är bilen.. Den krånglar IGEN :-( Börjar bli rejällt less på det här nu att den ska bara fungera några dagar. Dom fick igång bilen i söndags kväll, sen startade som den skulle på måndag morgon och den fungerade problem fritt fram tills torsdag morgon.

Hade besiktning i onsdags och där gick den igenom, eller nästan. Dom hittade ett litet fel bara, så blir ombesiktning på den, men det var "bara" parkeringsbromsen/handbromsen. Det kunde ha varit värre, så blev rätt nöjd i alla fall.

Men så gick jag ut till bilen i torsdags morse, som tur var så gick jag ut lite tidigare (vilket jag har gort typ hela veckan pga att bilen krånglade lite förra veckan) Kommer ut, sätter nyckel i tändningen och det händer inget! Bara visa lampor bara tänds, men den starar inte som den ska. Ringer min systerdotters kille och frågar om han kan komma och hjälpa mig. Han var snäll och kom, vi testade med startkablar men det hjälpte inte. Tyvärr så kunde inte jag låna deras bil pga den var redan utlånad. Men så kom han på en annan lösning om att han kunde köra mig till jobbet och sen kunde han hämta mig. Så den lösningen fick det just då. Kom till jobbet iallafall och det var det viktigaste. Fast självklart är det viktigt att ha en fungerande bil. För jag tänkte bara att får vi inte igång bilen, så får jag ringa chefen och berätta hur det är. Bilen ville fortfarande inte starta under torsdag eftermiddag, så på kvällen sa min brorsdotters mamma att jag fick låna hennes bil under fredagen, så jag kom till jobbet. Kunde ha lånat min brors bil, men den var han tvungen att ha själv. Han hade glömt av att han skulle göra ärenden så fick påminna honom om detta :-)

Så torsdagen och fredagen löste sig iaf och det var skönt.

Har fortfarande inte fått igång bilen, så misstänker att det har frusit någonstans i bilen. Har försökt fått tag på mekaniker under dagen, utan resultat. Hoppas på att få tag på mekaniker imorgon, för en bil på måndag morgon måste jag iaf ha. För till jobbet, måste jag :-)


Nu till något lite roligare.. Har haft "projekt lägenhet" ihelgen.. Har plockat ner bokhyllan i flyttlådor, plockat ner tavlor från dom flesta väggarna, samt plockat ur badrums skåpet Imorgon ska jag skruva ner hatthylla och speglar. Samt flytta på soffa, bokhylla, tv och grejer imorgon. För sen på måndag ska dom börja tapetsera om i samtliga rum :-) Hoppas det blir så bra som jag föreställt mig att det kommer bli. Är rätt så säker på att det kommer bli bra i sluändan. Så i slutet av januari, vill jag åka till Ikea och köpa lite nya saker, som hatthylla, krokar, handdukar, ramar osv Finns massa mer att köpa, men får bli i omgångar, så det inte blir så dyrt :) Vill även köpa ny tvbänk. Det har jag även hittat en på Jysk, så får se vad det blir för någon.. Imorgon, söndag.. Är det jag som säger hejdå till.....

Beige, grön, gul, blåa väggar :D

Kan bara tillägga att det är inte jag som har valt dom färgerna, för från och med på måndag så blir det..

Vitt, vitt, vitt, vitt och åter vitt   

Kanske kan bjuda på en före/efter bild när allt är klart :)


Nä.. Nu får det bli någon film innan det är dags att krama kudden för den här kvällen.


Ha en fortsätt trevlig Lördags kväll   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carrolina84 - 13 november 2016 21:38

För ett år sedan, den här dagen...... Vaknade man upp i en säng hos syrran i Timmersdala. Hade sovit några timmar, inte direkt sammanhängande som jag minns men några få timmar blev det iallafall.. Eftersom det inte alls var planerat för fem öre att s...

Av carrolina84 - 12 november 2016 22:45

Blickar tillbaka ett år.. Den här morgonen var allt annat än rolig och sådan morgon hade jag inte sett fram emot för fem öre..     Hade gullungen som då var 3år hos mig, han hade inte sovit över på länge och jag hade inte träffat honom allt för m...

Av carrolina84 - 12 maj 2016 22:30

Går fort, nästan lite väl fort när man grubblar efter.. Fast det är ju så.. Blickar man bakåt, så känns det som allt hände förra veckan, blickar man framåt så känns  det som en evighet fram tills dess..    På dagen för ett halvårs sedan, hade jag...

Av carrolina84 - 4 februari 2016 20:40

Är inte riktigt lika nöjd med den här veckan, som jag var över förra veckan :-( Förra veckan kände jag mig nöjd över att jag lyckades undvika sötsaker till kaffet och övrigt och försöka att inte äta efter ett visst klockslag. Ställde mig på vågen t...

Av carrolina84 - 1 februari 2016 20:15

 Ska tas :-)   Låter lite värre med "nya beslut" än vad det egentligen är. Är som sagt inte så drastigt som det låter :-) Har bott i den omgjorda lägenheten i en vecka nu, måla färg- och lim doften försvinner mer och mer. Blev otroligt nöjd med r...

Ovido - Quiz & Flashcards