Direktlänk till inlägg 12 januari 2016

Första inlägget..

Av carrolina84 - 12 januari 2016 20:45

För i år........ Får se hur många fler inlägg det blir under det här året. Ska försöka blogga lite mer i år, än vad jag gorde förra året.


Året började bra, tills förra torsdagen. Då var det allt annat än en bra dag. Kunde knappt ha börjat sämre, startade dagen med bilkrångel. Då var jag allt annat än glad.

Gick upp som vanligt, så gör mig i ordning för att åka till jobbet. Går ut till bilen runt 05:30 och ska starta bilen, får inget liv i bilen. Det händer inget! Vem kan man ringa till 05:30 en morgon, gick runt lite i huvudet på mig. Tänkte att min systerdotters kille kan jag inte ringa, för hon sa att dom skulle åka ev åka till Värmland någon gång under torsdagen. Kom på att brorsan var ledig/hemma, så ringde honom. Vi skulle försöka starta min bil med startkablar, då gick hans sönder. Istället för att hålla på och leta reda på en hela sladdar, så fick jag låna hans bil till jobbet. Kom ca tio minuter för sent, men det gick bra iaf. Hann med det jag skulle :-) När jag väl hade slutat och kommit hem, så började vi om på ny kula med bilen. Brorsan hade varit och köpt nya startkablar, vi försökte med det. Det hjälpte inte, då försökte vi att ladda batteriet under eftermiddagen. Syrrans kille var i Tidan, han följde med brorsan och kolla på bilen, han sa att det var batteriet som var kaputt. Brorsan var snäll och låna ut bilen även under fredagen, så efter jobbet i fredags åkte jag och köpte nytt batteri. Fick även hjälp att sätta det på plats, det hjälpte inte det heller :-( Det blir urladdat lika fort som dom försökte starta bilen. Efter mycket vändningar och diskussioner om att hitta felet på bilen. Bilen fick stå hela helgen. Sen i söndags när min systerdotter, hennes kille, deras son, brorsan, hans dotter, mamma och syrran var hos mig och fika lite. Då gick min systerdotters kille ner och skulle se om han fick igång bilen nu när det hade blivit lite mildare ute. (Dom trodde det var något som hade frusit i bilen, som gjorde att den inte ville starta). Mycket riktigt.. Han och en kompis till honom, fick dra igång den och den startade! Kändes väldigt lättande att den starta, för då behövde jag inte hålla på och krångla med att leta bil till den här veckan.

Nu har dom varnat för att det ska bli kallt igen, hoppas inte det blir för kallt Det gillar inte min bil, har jag konstaterat. Håller tummarna för att den startar imorgonbitti iallafall :-) 


Finns lite mer att berätta, får bli en annan dag när jag är lite piggare.


Ha en fortsätt trevlig kväll   


Här är en liten bild från i söndags, det är vad man bjöd familjen på        

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carrolina84 - 13 november 2016 21:38

För ett år sedan, den här dagen...... Vaknade man upp i en säng hos syrran i Timmersdala. Hade sovit några timmar, inte direkt sammanhängande som jag minns men några få timmar blev det iallafall.. Eftersom det inte alls var planerat för fem öre att s...

Av carrolina84 - 12 november 2016 22:45

Blickar tillbaka ett år.. Den här morgonen var allt annat än rolig och sådan morgon hade jag inte sett fram emot för fem öre..     Hade gullungen som då var 3år hos mig, han hade inte sovit över på länge och jag hade inte träffat honom allt för m...

Av carrolina84 - 12 maj 2016 22:30

Går fort, nästan lite väl fort när man grubblar efter.. Fast det är ju så.. Blickar man bakåt, så känns det som allt hände förra veckan, blickar man framåt så känns  det som en evighet fram tills dess..    På dagen för ett halvårs sedan, hade jag...

Av carrolina84 - 4 februari 2016 20:40

Är inte riktigt lika nöjd med den här veckan, som jag var över förra veckan :-( Förra veckan kände jag mig nöjd över att jag lyckades undvika sötsaker till kaffet och övrigt och försöka att inte äta efter ett visst klockslag. Ställde mig på vågen t...

Av carrolina84 - 1 februari 2016 20:15

 Ska tas :-)   Låter lite värre med "nya beslut" än vad det egentligen är. Är som sagt inte så drastigt som det låter :-) Har bott i den omgjorda lägenheten i en vecka nu, måla färg- och lim doften försvinner mer och mer. Blev otroligt nöjd med r...

Ovido - Quiz & Flashcards