Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

3:e januari..

Av carrolina84 - 3 januari 2015 23:28

Nyårshelgen var väldigt lugnt..

Kan dra veckan lite snabbt.. :) 


Måndag och tisdag så jobbade jag på som vanligt, på tisdagen så öppnade jag och hade turen att sluta tidigt. Så då var det bara snabbt in till stan och fixa några ärenden. Sprang in på Lindex, sen in på bolaget och fixa viner till syrran som fyllde år, i början av året. (Jag & brorsan la ihop till en korg med lite olika viner, chilinötter och saltlraktis, som hon tycker om) Sen gick jag in lite snabbt på Ica Oxen, hittade det jag skulle ha så det tog inte alls så lång tid. Ville skynda mig i alla affärer, pga att jag skulle hämta Lilleman när jag kom hem. Affärerna inne i stan gick rätt så fort. Mamma ville jag skulle gå in på DollarStore och köpa Julpapper, om jag kom ihåg och om det fanns. Det är så att jag köpet ett papper där i julas som mamma tyckte var så fint, så hon ville ha det också. Som tur var så fanns det kvar, plus Rea på det :) Sen in på Willys och fixa det sista, som inte kunde fixas på Oxen. DÄR tog det dit, för där var inte alla kassorna öppna och jag vet inte vad dom höll på med. Men lång tid tog det iaf när man väl kom fram till kassan. Raka vägen hem, fort packa ur bilen. Var inte det lättaste, med tanke på att man hade ju ett x-antal kassar att bära på. Lyckades iaf med att få med alla kassar i en vända :-) Sen var det bara slänga in det som skulle in i kylen och diverse ställen, sen byta om lite snabbt (ville inte gå mer i arbetströja) Sen var det bara att ta julpappersrullarna och gå i väg. Först iväg till min systerdotter och hämta Lilleman, han mådde inget vidare eller hela familjen mådde inget vidare. Men Lilleman och hans syster, dom reta gallfeber på varandra emellanåt, så för att dom skulle kunna få slappna av och bli friska så fick jag låna den ena :) Sen till föräldrarna lite snabbt och lämna rullarna. Sen gick vi hem till mig, där hade vi en lugn tisdag kväll. Lite film mys, sen blev det sängen för lilleman. Han somna inte på en gång men efter en stund. 
Nyårsaftons morgon, var väldigt lugn. Jag vaknade av att vara förkyld. Så det blev en lugn morgon, tur så var inte Lilleman så sugen på att busa, han ville hellre slappa i soffan framför någon Astrid Lindgren film eller Stadens Hjältar. Så det fick han göra :) Sen hade vi lite bus så klart, men vi busade inte så mycket som vi brukar göra. (Vi tar igen busandet, när vi blir bättre)
Sen gick vi ut en sväng, gick och lämna honom senare på kvällen. Nyårsaftons kvällen så blev jag bjuden på mat hos mina föräldrar, satt där och snöt mig och drack vatten. Gick hem innan tolvslaget, för jag kände att jag orkar inte hålla mig vaken när jag mår så här. Kom hem strax före tolv, då börja jag hosta. Så tog lite Cocilliana (Det var det starkaste jag drack på nyår) Men sova fick jag göra iaf :-) 

Nyårsdagen, då vaknade jag av ett sms. Det stod om jag var vaken och om Lilleman fick komma några timmar. Svarade att det var jag, och att han och jag kunde ligga i varsin ände av soffan igen och vara förkylda tillsammans. Och så ville dom ha kaffe, vilket dom självklart fick :-) Så det blev en lika lugn dag som föregående. Men nyårsdagskvällen slutade inget bra :-( 
Det slutade med att jag blev magsjuk.. Så det var min kväll & natt det :-( 
Som tur är, så är ingen av dom jag träffade på nyårsdagen magsjuk. Så jag tror till stor del att det är pga man har ätit något konstigt, eller att man har ätit knepigt den senaste veckan. Under Jul & nyår, så är man inte såå noga med vad man stoppar i sig på så sätt. Det blir mer fika och sötsaker till kaffet och slarvar lite med mattiderna osv, så tror det är sånt som gjorde att jag blev magsjuk. Men som tur är så börjar det gå åt rätt håll iaf, sakta men säkert :-) 


Nää.... Nu ska jag ta och dricka upp mitt stora glas med isvatten och sedan försöka sova :-) 

Godnatt och sov så gott :-) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carrolina84 - 13 november 2016 21:38

För ett år sedan, den här dagen...... Vaknade man upp i en säng hos syrran i Timmersdala. Hade sovit några timmar, inte direkt sammanhängande som jag minns men några få timmar blev det iallafall.. Eftersom det inte alls var planerat för fem öre att s...

Av carrolina84 - 12 november 2016 22:45

Blickar tillbaka ett år.. Den här morgonen var allt annat än rolig och sådan morgon hade jag inte sett fram emot för fem öre..     Hade gullungen som då var 3år hos mig, han hade inte sovit över på länge och jag hade inte träffat honom allt för m...

Av carrolina84 - 12 maj 2016 22:30

Går fort, nästan lite väl fort när man grubblar efter.. Fast det är ju så.. Blickar man bakåt, så känns det som allt hände förra veckan, blickar man framåt så känns  det som en evighet fram tills dess..    På dagen för ett halvårs sedan, hade jag...

Av carrolina84 - 4 februari 2016 20:40

Är inte riktigt lika nöjd med den här veckan, som jag var över förra veckan :-( Förra veckan kände jag mig nöjd över att jag lyckades undvika sötsaker till kaffet och övrigt och försöka att inte äta efter ett visst klockslag. Ställde mig på vågen t...

Av carrolina84 - 1 februari 2016 20:15

 Ska tas :-)   Låter lite värre med "nya beslut" än vad det egentligen är. Är som sagt inte så drastigt som det låter :-) Har bott i den omgjorda lägenheten i en vecka nu, måla färg- och lim doften försvinner mer och mer. Blev otroligt nöjd med r...

Ovido - Quiz & Flashcards