Alla inlägg under augusti 2012

Av carrolina84 - 22 augusti 2012 11:50

Känner att jag är väldigt dålig på att komma på rubriker, just nu :/ Jaja, men det ordnar sig väl..


Hmm.. Just det, i mitt förra inlägg i måndags så skrev jag lite om Juni månad, kanske skulle ta och skriva lite om Juli månad då..


Hände väl inte så mycket i juli månad så sett, jobba på som vanlig. Jobbade mer än vanligt, eller rättare sagt jag gjorde några fler timmar än vad jag brukar göra :) Men sånt är ingen nackdel, bara kul. Speciellt när lönen kommer :)

En helg i juli, så följde jag med mamma & pappa till min ena syrra som har flyttat till ett hus som ligger mellan Kungsbacka och Varberg, kan man säga :) Det gick bra på vägen när vi åkte ner, vi fick lite regn på oss när vi stannade och fika och sen när vi fortsätte en liten bit. Men det var inte så farligt ändå, mamma & pappa hade med sig deras husvagn ner pga det var brist på sängplatser (än så länge) Så vi grejade med den, ställde den på plats osv. Sen blev det dags för fika, klart man även gick en husesyn, har bara sett huset på bild så var tvungen att göra en ordentlig husesyn :) På kvällen grillade vi hamburgare, mumsigt värre :) Den kvällen var fin eller vad man kan säga, med andra ord vi satt ute fram till tio eller elva tiden på kvällen. Jag fick sova inne i huset, pga det fanns en extra säng där. Så sov i min gamla säng (som syrran har lånat) det kändes lite konstigt med tanke på att man inte har sovit i den sen i april. På söndagen till frukost så bjöd dom på Amerikanska Pannkakor med Lönnsirap. Jag smakade på en sådan och dom va inte alls dumma, fick receptet av syrran :) Va en väldigt lugn söndag, på kvällen så kom en annan syrra m. gubbe, hund och sitt barnbarn. Då blev det lite grillningen igen. Sen va den söndags kvällen över.
På måndagen så blev det en tripp in till Göteborg, vi åkte och hälsa på min farbror och hans fru som bor en liten bit utanför Göteborg. Innan vi åkte dit så åkte vi förbi Göteborgs kex, där kunde man inte bara låta bli att handla ;)
Blev två påsar med Baddare (dom är super goda), sen blev det även Ballerina, Mariekex, och någo-n mer kexpaket. Var rätt så billigt så då är det dumt att låta bli att handla. För ett Ballerina paket, kosta omkring 8-9kr, har jag för mig iaf. Var kul att träffa min farbror och hans fru, för jag har inte träffat dom sen förra året någon gång. Så det var kul :)

Syrran m. gubbe, hund och barnbarn dom åkte hem på tisdag förmiddag. Strax efter frukost. Jag, mamma & pappa, vi gjorde oss i ordning och åkte in till Varberg en sväng. Eftersom jag inte har varit där sen 2006-2007, så måste jag ju säga att dom har gjort om en hel del. Fast det är inte så konstigt, dom gör om alla städer i dagens länge. Blev lite shoppat i Varberg, kom hem med Jeans, tunika och en jeans kjol, (Jeansen jag köpte va dessutom på rean), sen blev det även tre böcker, köpte även ngt mer men inget jag kommer ihåg nu. Så det var säkert inget viktigt :)

Sen var det en lugn kväll hos syrran. Sen på onsdag förmiddag efter frukost, vi hade gjort oss i ordning osv så åkte vi framåt elva tiden.

Var väldigt skönt att komma bort i ett par dagar :)

Vi var hemma runt tre tiden på eftermiddagen, sen på kvällen åkte vi till Mariestad och hälsade på min kusin med familj som var i stan innan dom åkte vidare mot Småland. Jag är gudmor till hans tvillingsöner, fick träffa dom en liten stund innan dom skulle lägga sig. Med andra ord.. Även onsdagen var väldigt rolig och trevlig :)

Just det.. Vädret var inte det bästa på Västkusten förutom på lördagen när man kunde sitta ute länge. Övriga dagar blåste det massor så var bara snällt att hålla sig inomhus, typ.

Sen på torsdagen så var det dags att vara tillbaka på jobbet i vanlig ordning, sen har man typ jobbat sen dess.


Nä, nu orkar jag inte skriva mer. Återkommer en annan dag :)


/Kram

Av carrolina84 - 20 augusti 2012 17:35

Ny vecka och månaden är snart slut.. Vad ska man berätta för kul denna gången då? 
Har ju hänt som sagt en hel del i sommar. Så frågan är bara VART man ska börja med allt.. Eller så tar jag lite pö om pö, det funkar ju det med liksom    

Vet det var i Maj månad jag skrev sist, har inte kunnat skriva tidigare pga att jag har ingen dator hemma. Det har jag fortfarande inte, så därför tar det väldigt lång tid innan jag skriver. Det tror jag dom flesta har fattat ändå   
Nä men usch vad jag svammlar på.. Kommer ju ingenstans känns det som just nu.. 

Dricker kaffe med Kaffegrädde och det är väl sådär. Brist på mjölk så funkar det. Hellre kaffegrädde än grädde iaf, måste jag ju då säga.. 


Nja, om man skulle berätta lite om sommaren.. Kan backa till Juni månad   
Dom flesta som har läst här, vet att jag krocka med en råbock i mitten av maj månad och bilen blev skrot mer eller mindre. Men i slutet av maj, början av juni så hittade jag mig en bil. Så var och hämta den, den 5juni. Det firades med Schwarzwaldtårta, jag är inte så förtjust i den tårtan så sett. Men jag vet andra i min familj som älskar den tårtan. Så när jag beställde den tårtan, så tänkte jag på dom    Så dom mumsade tårta, jag åt en Chokladboll :) Min var minst lika god som deras tårta. Månaden var bara bra, jobbade och så som vanligt. Midsommar var väldigt lugn. På midsommaraftons kväll åkte jag en sväng till Hjo, för där campade mina föräldrar och min farbror och hans fru. Så satt där ett tag. Drack kaffe och dom drack alkohol. Jag hade med mig "kärleks mums/mockarutor" som dom bl.a kallas. Jag fick fika själv på kvällen, men fick telefonsamtal ifrån dom dagen efter. När dom hade fikat och tyckte att dom var väldigt goda. Så fick en liten "beställning" av den sortens kakor av min farbror, även fast han sa det på skoj så fixade jag det till honom och hans fru, fast detta fick dom senare i juni eller juli (kommer ej ihåg riktigt när). Sen midsommardagen var lugn på dagen, låg ute i trädgården och sola mesta dels hela dagen, sen på kvällen blev det en tripp till Olstorp. Var där med en ifrån jobbet och hennes kompis. Var väldigt kul, var väldigt mycket folk. Inte ofta det är trångt i Veboa, men då var det definitivt det iaf    Sen efter midsommar helgen så var det bara några dagar kvar på den månaden och då var man tillbaka på jobbet, som vanligt    


Nää.. Om man skulle ta och försöka avrunda dagens inlägg, så får jag skriva mer om Juli och Augusti en annan dag    
Lovar, det blir fler blogg inlägg i veckan    


Ha en fortsätt trevlig kväll alla där ute! 


//Kram 

  

Ovido - Quiz & Flashcards