Alla inlägg under januari 2014

Av carrolina84 - 27 januari 2014 18:34

Eller det har jag väl egentligen inte så sett......... För jag vet, det är för en bagatell sak.. Men jag kan inte rå för det. Känns som panik fast jag inte borde ha det.. 


Det är så här, att jag och några till ska ut i Mars och jag har kollat lite på kläder. Mest överdelar, känner att jag vill ha någon ny topp (Fast som tjej så har jag kläder, en hel del kläder i gaderoben) MEN när det väl kommer till krita så tänker man "HJÄLP! Jag har inget att klä på mig, för inget jag har i gaderoben passar för tillfället" Bra ursäkt, för att köpa något nytt tänker man. Lutar väl åt att det får bli något man har hängandes i gaderoben, har kollat lite och jag hittade lite toppar som jag skulle kunna tänka mig. Då kommer man till två andra bekymmer.. Ett, färgen man vill ha finns inte. Två, storleken är slut :-(
Inte lätt det där alltså, när man vill ha något nytt men det finns inte det man helst vill ha :-( 

Jag är inte den som ger mig i första taget, får helt enkelt kika lite till nästa vecka så får jag se om det finns något bättre passande då *hoppas, hoppas* :-) 


Nää..... Om man skulle ta och dricka lite kaffe kanske, nu har jag fått skriva av mig lite. 

Var inte så mycket idag och inte om något direkt viktigt heller.. Men men, sånt händer ibland. 


Ha en bra kväll!!! :-) 

Av carrolina84 - 22 januari 2014 19:18

Jisses.. Konstatera precis att det är väldigt länge sen jag blogga. Finns massor av orsaker till Varför det inte blivit av. 
Men det tar jag inte här och nu.. 

Har tänkt länge att sammanfatta mitt 2013, det är nog det bästa året hitills tror jag :-) Iaf hösten, den ska vi inte tala om hur mycket som hände då. Hände något minst varje månad, men det gör inget :-) Var roliga äventyr, så varför ska jag sitta och beklaga mig då?  Visst kan jag skriva om tråkiga saker, det är inte det. Men roligare och skriva om Roliga saker :-) 

Vart unde hösten ska jag börja...... 
Det tråkiga under hösten, var att ett uteställe stängdes för säsongen. Då inser man att det börjar bli kallare och kallare, mörkare och mörkare. MEN! Sen börja alla roliga äventyr iaf :-) 


Ett äventyr var i Augusti, då chocka man en person, men det var trevligt :-) Trodde väl inte på att man skulle komma, förräns man var där. Sen dagen därpå när jag åkte hem så åkte jag förbi en väninna och blev bjuden på frukost :) Eller hon visste ju om vart jag skulle, så hade bestämt med henne redan dagen innan att jag kunde stanna till hos henne och hennes man, när jag åkte hem :-)


Sen fick man ett oväntat besök i oktober månad, tidigt på morgonen var detta. Stannade fram till lunch ungefär. Han hade glömt sin tröja tidigare och tog den med sig denna gången. Det kändes som att det var sista gången jag såg honom. När man insåg det så blev man lite ledsen och besviken. För det var en känsla som sa så inom mig. 


Men.. Sen kom November, då körde man en Cadillac för första gången i sitt liv. Trodde väl inte att jag skulle sätta mig i en sådan bil bakom ratten direkt. Men det gjorde jag. Blev guidad och den kvällen var hur rolig som helst, körde runt på tre onyktra människor, som jag känner väl. Det som var jobbigt den kvällen, det var att det var såå tjock dimma. Eftersom personerna i bilen somna på vägen hem, så konstaterade jag, att jag är en bra förare :-) 

Lite senare in i November, så fick jag sms av en väldigt trevlig personen. Det slutade med att jag åkte på äventyr den kvällen :-)

Jisses, vilka kommentarer man fick höra sen den kvällen! Fick höra många fina saker.......  
Dom behåller jag allt för mig själv :-) 


December, Jul månad..  
Att vara klar med julklappar i Oktober/November månad, det är en underbar känsla :-) Jag hade en väldigt stress-fri december månad :-) 
Just det, äventyr blev det även denna månad :-) :-) 


Det var lite om mitt år 2013 :-) 


Nu har jag ej tid att sitta här mer, ska dricka lite kaffe innan jag fixar popcorn och tar kvällen :-) 


Ha det gott!! :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards